Abonați-vă pentru Noutăți!

'Promit să nu fac Plagiat.

7 mar. 2015

Cum iti faci un site de la A la Z

  Salut dragi cititori am onoarea de a fi invitat pe acest site pentru a scrie articole pentru cei care vor să creeze un site de la zero, articole în care o să menţionez toţi paşi urmaţii de mine de la cumpărarea domeniului, găzduire, indexare, teme, editare, design şi alte probleme şi modul de rezolvare a acestora. Acest prim articol este scris la general, urmând ca apoi să scriu câte unul pentru fiecare pas în parte.
  Eram într-o zi în căutare unui magazin online de haine, de unde doream să îmi cumpăr câteva produse. Am comandat şi a-2-a zi mi-a venit comanda, iar a 3 zi mi-a venit o idee "Ce ar fi dacă aş face şi eu un site?"... Cu această idee în cap am dat search pe Google şi am scris ,,Cum se creează un site... După lungi căutări (chiar de zile) am găsit soluţia: Mi-am comandat un pachet de găzduire şi un domeniude la tlh.ro şi m-am apucat de treabă. Odată comandat găzduirea+domeniul, l-am înregistrat - name serverele la rotld.ro. A doua zi am luat platforma opencart, mi-am creat o bază de date în cpanel la tlh.ro şi am adăugat un user în baza de date şi i-am acordat privilegiile, după aceea am descărcat de pe Google.ro platforma opencart am configurat-o şi instalat-o cu succes. După mi-am pus eu produsele la vânzare, mi-am ales un şablon de fundal, am scris articole, am introdus în fiecare pagină cuvintele cheie (meta description şi meta keywords)... A treia zi mi-am configurat site-ul complet. După şapte zile am dat un search pe Google după cuvintele cheie puse de mine să văd dacă apare în căutări, nu apărea deşi făcusem totul ca la carte, de ce nu era încă indexat?.
  Aveam nevoie de un răspuns la această întrebare aşa că am tastat pe Google "Cum să ajung pe prima pagină în Google". Am citit câteva articole şi am ajuns la concluzia că ar fii bine să îmi fac un cont Google Webmaster Tools mi-am făcut cont mi-am adăugat site-ul, confirmând proprietatea prin adăugarea unui fişier html în şablonul Blog-ului, intrând în cpanel la tlh şi am dat pe public.html şi l-am paste-at acolo, am intrat din nou la Webmaster Tools şi am dat pe butonul"Confirmaţi". Citisem pe Google că pentru a fii indexat mai repede trebuie să adaugi un Sitemap, aşa că mi-am creat un sitemap cu ajutorul unui Generator sitemap, După ce am descărcat arhiva Zip generată am introdus fişierul sitemap în cpanel la tlh la public.html după ce l-am încărcat, am intrat din nou la Webmaster Tools şi am dat Submit la sitemaps. După 3 zile de aşteptare am dat search pe Google şi am văzut că site-ul meu laptesibranza.ro apărea pe Google doar dacă scriam cu extensia.ro, dacă căutăm: laptesibranza.ro nu apărea. După aproximativ 14 zile am dat din nou search pe google şi am scris: lapte şi brânză.ro am văzut că mi-a apărut site-ul meu, era un pas înainte, dar totuşi vizitatori or să scrie lapte.ro, sau brânză.ro?
Trebuia să caut soluţii pentru a apărea în motoarele de căutare după anumite cuvinte cheie, în cazul meu lapte şi brânză. După lungi căutări am aflat secretul.
  Am postat anunţuri care permiteau introducerea adresei url a site-ului meu în context (în anunţul scris am adăugat url-ul), aşa roboţii Google au început să il indexeze (să fie interesaţi de site-ul meu).
  Cu trecerea timpului vroiam mai mult de la mine şi de la site-ul meu, aşa am ajuns să nu mai fiu mulţumit de aspectul pe care îl avea şi hotărât să schimb ceva. Am decis să instalez Platforma Wordpress (citisem că este foarte utilizată oferind diverse posibilităţi de editare şi configurare şi de asemenea că este foarte uşor de instalat fiind pusă la dispoziţia doritorilor gratuit). M-am decis să o instalez ştergându-mi vechea baza de date a site-ului mi-am creat o nouă baza de date după care mi-am încărcat platforma la public.html am instalat-o (mă ajutat foarte mult faptul că această platformă oferea suport şi pentru limba română).
  A urmat configurarea şi editarea articolelor, după care am instalat plug-in-ul woocommerce (magazin online) pe care l-am setat (am ales ca, comenzile să le primesc pe email).
   Am început să adaug produsele (ce le aveam de vânzare) în pagina Magazin, tot adăugând, acestea erau listate pe pagină, dar erau foarte înghesuite şi neordonate.
  Aveam nevoie ca produsele să fie afişate într-o anumită categorie, sau după anumite criterii, aşa mi-a venit ideea creieri unor subcategorii. După căutări am găsit informaţii despre cum se poate crea aceste categorii în woocommerce, mi-a plăcut rezultatul obţinut.
  După ce am rezolvat problema ordonări am simţit nevoia să schimb tema (care nu mai imi părea potrivită pentru site-ul meu). Deşi nu ştiam prea bine ce doream, am căutat şi am găsit o temă numită Wootique, am descărcat-o, am instalat-o, am configurat-o.
  Deşi tema îmi plăcea părea simplistă, aşa că am decis să instalez anumite widget-uri pentru a o personaliza, am adăugat widget-urile calendar, vizitatori online, produse woocommerce, categorii de produse woocommerce. Acum rezultatul se apropria de ceea ce doream, am decis să adaug câteva slideshow-uri, am intrat în cpanel wordpress - module căutare - am scris Slideshow - l-am instalat şi configurat (am ales câteva slideshow-urile pentru un aspectul profesional).
  După toate aceste schimbări era timpul să văd şi rezultatul în motoarele de căutare şi acesta nu a întârziat să apară, la o simplă tastare a cuvintelor lapte şi brânză eram pe a doua pagină Google.
  Ştiu mai sunt multe de făcut pentru a ajunge pe prima poziţie însă începutul este promiţător, aştept păreri cu privire la ce anume ar mai trebui să schimb pe site (pe scurt va place, sau nu vă place rezultatul munci mele, un începător care acum mai bine de o lună nu aveam idee despre cum se creează un site).
  Vă las mai jos Site-ul care stă la baza acestui articol şi a celor care vor urma. Deşi eu sunt super mulţumit de ce am realizat, în definitiv doar părerea dvs. contează
Vizitaţi

1 comentarii:

Dacă acest articol ţi-a fost util, ți s-a părut interesant, sau ai sugestii de noi articole. Dacă crezi că poți aduce completări... TE ASTEPT!